Milde – jeg er visst ingen sydame lenger

15.03.13 at 20:14 | Posted in fleecekjoler, gitt bort i gave, klær, mojodesign | Leave a comment
Tags:

I dag diskuterte noen syvenninner og jeg overlockmaskiner og jeg forvillet meg inn på egen blogg for å finne bilde av, og link til, min aller første overlocksøm. Den sømmen var forøvrig et av de største øyeblikkene jeg har hatt som sydame, overlock er vidunderlig! Jeg begynte å mimre og da gikk det opp for meg at det er visst lenge siden jeg hadde noen øyeblikk som sydame i det hele tatt, enten de er store eller små.

Ikke et eneste blogginnlegg på halvannet år 😦

kattepusgenser

Noe må jeg jo ha sydd på denne tiden tenkte jeg og begynte å lete, både inni hodet mitt og i Cornelias skuffer og skap. Og jeg fant nesten ingen ting, bare en genser og en ballongbukse. Den siste kaller Cornelia for en blåsoppbukse og hun syns det er flaut å gå med den. Her et bilde av den bakfra, også den med katt på for Cornelia elsker katter.

blåsoppbukse

Så kom jeg på at jeg brukte utrolig mange timer på en spenstig froskekjole til en bekjent våren i fjor. Allikevel har jeg ikke tatt ett eneste bilde av den ferdig, men her er to underveisbilder. Den ble veldig morsom og det er bare trist at jeg ikke tok noen gode bilder av den helt ferdig.

frosk

Jeg er heldigvis en bedre sydame enn fotograf, så alt jeg syr er mye finere i virkeligheten.

frosk2

Jeg bør huske på at jeg egentlig er sydame, en flink sydame og ta tilbake syrommet mitt snart.

syrom

Nå for tiden er det bare hjemmekontor og symaskinene mine står og støver ned i hjørnet der. Det er jo bare trist, skikkelig trist.

Leave a Comment »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.
Entries and comments feeds.

