Det ultimate ullkåpemønsteret

23.10.11 at 16:49 | Posted in Meg selv | Leave a comment

er det ikke lett å lage selv. Men lørdag forsøkte min venninne Ingrid og jeg oss på å lage det allikevel. Vi ville lage litt forskjellige kåper og satset på å lage hver vår prototyp i fleece før vi klippet i ullstoffene våre.

Med utgangspunkt i et mønster fra stoff og stil og inspirasjon fra Vanilla Spice, Gudrun Sjøden, Edel design og Tulip og Tatamo gikk jeg i gang. Ble en kreativ, morsom og, etterhvert som kvelden ble til natt, frustrerende prosess 😦

Kåpen ble ikke helt ferdig, den var dessuten finere inne i mitt hode enn som ferdig produkt. Her noen uskarpe bilder tatt i skumring..

 

Den mangler fortsatt lommer og opplegg nederst. Dessuten vurderer jeg få fjernet knappestolpene til fordel for en glidelås. Vi får se om den noen gang blir ferdig, er ikke helt fornøyd. Sydd av fleece i en farge som Ingrid og jeg kaller for suppe, hetten er foret med et gammelt sengetøy, dekor av offhvite blonde og gullfarget sikksakkbånd.

Leave a Comment »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and comments feeds.

