To sommerkjoler til meg selv

09.07.11 at 14:51 | Posted in kjoler, Meg selv | 2 Comments

Snart reiser vi på ferie, og som bildene viser trenger denne kroppen sol 😉

Kjolemønsteret har jeg laget selv med utgangspunkt i en topp og mojokjolemønsteret, og det ble en lett kjole for varme dager. Perfekt til å slenge over bikinien på vei til og fra stranden.

   

Kjolene er sydd av stoffbiter til kr 30,- pr stk fra Stoff og Stil, med unntak av det hvite frontstykket som er deilig sommerfrotte. Den sorte kjolen fikk en bomullsblonde i halsåpningen og den lyse kjolen to knapper til pynt. Det sorte stoffet er en gjenganger, av det har jeg sydd kjole til meg selv to ganger før, i 2008 og i 2009.

Kjolene er en del lengre bak enn foran, som småbarnsmor blir det stadig til at en står framoverlent…  Jeg vil gjerne kunne gjøre det på anstendig vis 😉

2 Comments »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Utrolig fine & kule!!
    Må få ønske den flinke, pene dama en veldig god ferie også!
    Store klemmer fra B

  2. Herlige kjoler begge to! Utrolig lurt å lage dem lengre bak enn framme. Kjenner godt igjen det med å stå framoverbøyd som småbarnsmor 😉

    Fin blogg du har forresten! Kjekt å kikke innom her.
    Mvh Hege


Leave a comment

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and comments feeds.