Minneslumreteppe til min datters konfirmasjon

09.05.11 at 20:43 | Posted in Amanda | 1 Comment

Lørdag ble min datter konfirmert. I gave av meg fikk hun bunad og jeg tenkte det fikk være mer enn nok, men så var det dette minneslumreteppet som jeg sydde til min sønns konfirmasjon for to år siden… Det var jo så trivelig å sy og ikke minst å gi bort. Med et slikt teppe kan barna mine alltid varme seg med mammas kjærlighet.

Mindre enn en uke før konfirmasjonen er jeg på etterskudd med det meste, kanskje særlig maling av vegger i trappegangen. Da innser jeg at jeg bare må sy et slikt teppe til Amanda også. Min søster hjelper meg å lete etter klær etter Amanda som har betydd noe for oss. Takk Tina, du er en god søster! Min trofaste mojopartner og systøttekontakt Ingrid tar med seg sin lille baby og kommer på besøk slik at jeg får den mentale støtten jeg trenger for å dra i land et såpass stort prosjekt med så liten tid! Takk Ingrid, du er en god venn 🙂

Ved å ta utgangspunkt i Rasmus’ pledd er mye av tenkingen gjort unna allerede, bare at Amanda er glad i blått og ikke oransje. Ole Brummen i midten er fra en genser mamma applikerte til Amanda da hun var liten, kanskje 3 år. På genseren broderte mamma nå fødselsdato, vekt og lengde og skjærer ut det første kvadratet til Amandas minneslumreteppe.

De fire hjertene i hjørnene er stoff fra en babypysj, den aller første babykjolen mamma kjøpte, en silkebit Amanda valgte seg på en av våre turer til Thailand og en bit av en t-skjorte. På bildene er Amanda 4,5 mnd, 2,5 år og 13,5 år. Teppet mangler så langt bakstykke, men da er det fortsatt mulighet til å applikere på mer om ønskelig. Det kan nok hende at katten vår fortjener en liten plass på teppet der.

Teppet måler ca 150*200 cm og er sydd i fleece. Når det får bakstykke i fleece blir det veldig tykt, godt og varmt. Ikke alle hjørnesømmer er 100%, men det er lagt mye kjærlighet i jobben med dette allikevel. Jeg er veldig glad for at jeg fikk sydd det til min flotte datter. Ved å klikke noen ganger på bildet kan det bli mye større.

Ja, og trappegangen venter fortsatt på maling den…
1 Comment »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Så mye flotte kjoler du har sydd, og dette teppet var jo virkelig en flott gave. Er helt ny i syverden, men har strikket mye. Er ute på en bloggrunde for å få inspirasjon og ideer.


Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and comments feeds.

