i mangel på sylyst

20.04.10 at 19:06 | Posted in Nytt stæsj | 6 Comments

brukte jeg sybesøket sist mandag til å rydde syrommet mitt, det er ganske fint når det er strøkent der. Normalt får jeg veldig lyst til å sy når rommet er ryddig, men den siste uken har jeg hatt bronkitt og ikke hatt energi til noe som helst 😦

Til høyre for benkeplaten er det et takhøyt 50 cm bredt pax garderobeskap fra ikea med kurver til stoff og slike slipshyller til dekorbånd. På venstre side av rommet står to identiske klaffebord i furu fra ikea, disse er hele 180 cm utslått og fungerer som klippebord og gjestesyplass, så når ingrid er på besøk får hun egen plass på 180*75 cm til å ha sine symaskiner på. Helt ryddig er det ikke, de tre eskene skal ut. Jeg har et eget rom like ved også til å oppbevare stoff, ferdige kjoler og byster, der er det ikke ryddig nok for fotografering noen gang…

For å lese mer om symaskinene jeg har, Janome alle sammen, se på siden som heter stæsjet mitt. Jeg elsker Janomemaskinene mine like mye som jeg elsker Applemaskinene mine. Jeg elsker gadgets med god design og brukervennlighet rett og slett!

6 Comments »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Så ryddig at det var en fryd.

  2. Takk for det! Håper jeg finner inspirasjon snart igjen også…

  3. WoW!!!! Tror ikke jeg har sett det så ryddig siden….. hm…… aldri?? 😉

  4. hm….nå fikk jeg å lyst til å rydde litt…Takk:-)

  5. hei på deg.
    Denne bloggen fant jeg da jeg søkte blogurat etter blogger om å sy 🙂
    Jeg er nettopp begynt å sy selv, har kun sydd 2 kjoler, men jeg syns det er superduper gøy!!
    Jeg har lært å sy på overlock maskin og JEG ELSKER DET!!
    Jeg har en billig, helt grei vanlig symaskin (vet ikke noe mer enn det…) og nå har jeg lurt på om jeg skal kjøpe en overlock. Mine kolegaer på formgivingsavdelingen (vi er lærere) har erfaring med Bernina, mens mannen min har fått en tilbud fra en som har jobbet i klesindustrien og har en med merket Toyota (så det er mer enn en bil).
    Har du noen erfaringer?

    Jeg har lagt deg til i bloggrollen min, håper det er ok.
    GOd helg
    klem
    Hege

  6. Jeg har bare sydd på min egen Janome jeg, den elsker jeg, men den får man ikke kjøpt mer.

    Det beste er å prøvesy en vil jeg tro, og kanskje handle der du får best service! Slik at om du sliter med innstillingene kan du komme med maskinen og de stoffene du ønsker å sy på og så finner de en løsning for deg. Jeg har kjøpt mine maskiner av Tonje Brodering, men han holder til på vestlandet og jeg på østlandet, så selv om han er verdens hyggeligste blir det vanskelig å svinge innom med spørsmål i etterkant, men på Janomes eget senter i Drammen har jeg fått veldig god service.


Leave a Reply

Blog at WordPress.com.
Entries and comments feeds.

