mens andre ser senkveld og OL og slikt…

19.02.10 at 23:54 | Posted in kjoler | 3 Comments
Tags:

så tester jeg filtemaskinen min, omsider! Hatt den i et år og knapt fått brukt den for fleece kan ikke filtes og ullfilten jeg har kjøpt inn ligger fortsatt og venter på at jeg skal finne tid til å sy av den.

Så i kveld tok jeg en av mine nye, og ennå ubrukte, kjoler av kokt ull og testet filtemaskinen på den. Kokt ull mot kokt ull filtet dårlig, men garn av ren ull festet seg. Den kokte ullen er dog litt i tynneste laget og den er også blandet med viskose, så helt optimalt var det ikke.  Jeg fikk nesten hull i kjolen like under hjertet for der ble det for mange huller tett i tett, rett og slett 😉

Lurer du på hva en filtemaskin er? En filtemaskin har fem nåler ingen tråd og ikke noe på undersiden og den slår ullen ned i ull slik at de sitter fast i hverandres fiber, ganske fiffig. Her kan du se en film om filting med samme maskinen som jeg har på youtube.

Jeg ser mye på youtube (og lærer mye av det), men jeg ser faktisk aldri på tv-programmer og hadde det ikke vært for barnas tv-behov kunne jeg bare solgt tv’n vår. Den korte perioden jeg var gift fikk jeg slik en overdose med tv-titting at jeg tror det var nok for resten av livet 😉

3 Comments »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Dette hørtes ut som en riktig spennende maskin. Aldri hørt om noe sånt jeg.

    Mvh Karin

  2. Heisann

    Nydelig kjole!! 🙂 Flink er du! Hvilket mønster bruker du??

    Hege

  3. Et vi har laget selv.


Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and comments feeds.

